Momen

Run Forrest, run!

Macam macam movie suda aku tengok selama aku menganggur ni. Ada best, ada bosan, tapi tiada pula aku donlot movie sedih pulak kannnn. Tapi malas la, mau bermain-main dengan perasaan, perasaan menganggur seja suda memadai untuk menyeksa jiwa dan raga. Lagu sedih di background.

Jom cari gaduh. Boring.

Kadang-kadang, aku mohon pemadam besar dicipta. Aku mau padam momen momen pelik dalam hidup aku. At least macam spray ka, spray masa lampau. Mengaburi memori orang lain supaya nampak momen pelik jadi indah belaka. Hahaha. Walaubagaimanapun, fuck it all. Sebab saya masih hidup, dan hidup harus terus. Hidup untuk beramal mulia. Eceh.

Suatu ketika dahulu, pernah satu kumpulan rakan saya bermain truth or dare. (Harap harap semorang sudah lupa). Soalan pelik (dan jawapan pelik dari penanya sendiri) dari geng saturang ni, membuat saya berfikir, is that what people think when they see me? Really? Like seriously? (Overnya, hahaha). Tapi ndapalah, simpan ja dalam lembaran momen momen, untuk rujukan masa hadapan. Bukan senang senang mo lupa hal gini ni kalau mau dilupakan pun.

Secara seriusnya, seseorang tolong cipta pemadam memori ataupun tolong bagi saya kerja sekarang.

No comments:

Post a Comment