Kes Lain

Kes lain.
Aku bersembunyi. Orang cari aku. Aku baru angkat tangan tunjuk, “Aku ada sini.” Bang bang bang. Orang tembak arah aku. Aku masuk bersembunyi balik. Gua bukan cari gaduh derrr. “Ciss, habis berlubang tapak tangan belah ibu jari aku.”

Kes lain.
Tv kalau ulang tayang cerita yang sama pun aku tukar channel lain. Tapi kalau cerita best, aku layan, bentang tikar goreng popcorn.

Kes lain.
Aku harap kauorang tahu, derita seorang insan yang semak kepala hotaknya dengan benda remeh temeh. Menderita weh, derita. Kahkah. Nanti aku kemas balik la, buka sem ni kena letak elok-elok resepi makanan kucing, sukatan minuman kucing, kucing mana luar kandang, kucing mana dalam kandang, ayam mana suka kacau kucing makan. Semua tu kena simpan bagus-bagus, walaupun format dia nanti mesti berubah. Tapi hal berkaitan kucing semua warna pelangi, tiada yang menderitakan. Salah contoh la pulek.